About Me

i care NOT what others think of what i do. but i care VERY MUCH about what i think of what i do. and yes, the key to failure is trying to please everybody. for me, it is better to be hated for what i am than being loved for what i am not.

Wednesday, August 27, 2008

Kertu tak sedar diri!

Hello to all my dear readers, sorry for the lateness. Lately, I was pretty busy with works. I don’t have the time to go out and hang outs with friends. Even on my off days, I have to come to the office because of the shorthand-situations. Even though my daily routine is super pact and kinda hectic, I wouldn’t mind at all because I love working. It is fun to work with those who really appreciated your existence.

But that was only the bright side of it. The real reason why I suddenly am blogging today is simply because I want to cuss some people.

It is really annoying and irritating when those who are older than you don’t even know how to respect those who are younger. Bak kata orang Melayu, yang tua membimbing yang muda, yang muda minta bimbingan yang tua. But in my case, yang tua ni tak sedar diri, tak sedar yang rumah kata pergi, kubur kata mari.

Al-kisahnya macam ini, it has been two months I’ve worked for this one established media organization. Every single day, I’ve to park my car in a building located next to the place I work at. For every 6 hours, I just have to pay seringgit and every subsequent hour, I will have to pay two bucks. My office hours is from 12 noon until 9 pm. So, around 6pm I’ll have to go and change my car. Maknanya, aku kena pergi ke tempat aku parking tu, dan bayar seringgit, lepas tu keluar dari bangunan tu dan masuk balik, dan dapatkan tiket parking. Aku tak kisah nak bayar, tapi masa nak alih kereta tu ambil masa setengah jam.

Nak dijadikan cerita, on one fine day, at about 6pm, I was so tired plus in the office there were my works that is not done. So because I don’t want to waste my time, I went down to my workplace car park to see things around. There were so many empty spaces. So I thought I can park my cark downstairs lah.

So dengan harapan menggunung, aku pergilah kat sorang pak guard ni. Aku pun cakaplah dengan nada yang amat sopan

“Abang, sekarang dah pukul enam, orang ofis dah keluar, saya baru jengah kat bawah tu, banyak tempat kosong”

Lepas aku cakap je macam tu, dia tengok muka aku, then matanya terus melirik tengok ID tag aku. Then dengan nada riak dan memusingkan kepala tak melihat aku, dia cakap.

“Tak boleh masuk sekarang”

Fuiyoo, lahanat betul orang tua ni. Aku tak kisah kalau tak dapat park kereta kat bawah, tapi yang buatkan aku marah, dia sangat tak beradab, cakap dengan nada tinggi, tak lihat muka. Mungkin dia tengok tag aku ni budak intern tu yang dia macam haram je melayan aku.

Dan membuatkan aku bertambah panas, lepas aku jalan je, ada dua orang perempuan cun lalu. Bukan main lagi dia menyapa bergurau senda.

Nampak sangat orang tua tu tak sedar diri, ulat bulu. Rumah kata pergi kubur kata mari. Memang dasar orang tua haram(ayat redundant,huhu).

Jenis orang macam ni memang ass-licker, kuat ampu.

Adalah menjadi harapan aku kalau tempat aku bekerja ni dapat mengupah seorang dua ‘spy’ untuk turun padang tengok sapa yang buat kerja betul, siapa yang pura-pura rajin dan siapa yang bermulut manis kuat mengampu.

Ni lah masyarakat melayu yang memang haprak, bukanlah aku nak mengkondem orang melayu sendiri, tapi inilah kenyataannya.

Aku kalau boleh memang nak maki puas-puas, tapi memandangkan aku masih lagi boleh bersabar, aku sabar je lah.
Tapi bukan semua guard kat sini macam tu, infact ramai yang memang baik dan terus terang aku hormat gila kat mereka ni. Tapi itulah, disebabkan nila setitik rosak susu sebelanga. Disebabkan orang-orang macam ni, boleh mencacat-celakan nama baik dan reputasi organisasi.

Still, FUCK U guard kertu!

With lotsa love,
Eddy

1 comment:

f said...

ewww~!!

i pun penah ader experince keji camtu

=)

*neway,im back~!!!*