About Me

i care NOT what others think of what i do. but i care VERY MUCH about what i think of what i do. and yes, the key to failure is trying to please everybody. for me, it is better to be hated for what i am than being loved for what i am not.

Tuesday, April 1, 2008

Sakit

'Eddy, i am sorry tak bagi tahu u.. but the reason i went to kl aritu sbb my ex nk jumpa i.. and he ask me to be with him back.. i know, buat apa lar u nak dgr semua nie... u dun care pun kan? but, entah lah... i just feel i have to tell you...'

'Anyway, remember that person yg i ckp, yg suka u, fall for ur eyes and stuff, I AM that person.. yeah, i fall for you.... but i guess i never did forget my ex.. '

'I hope we kawan lar yea.. U are a great friend.. i know, eventhough kita x kenal rapat sgt..'
'Text me lar... ok? u will always be my leo...'










Sakitnya bila cinta di tolak.
Sakitnya apabila kita mencintai orang yang mencintai orang lain.
Sedihnya bila cinta dan kasih kita tidak berbalas.


Hanya tuhan tahu betapa sukarnya aku melalui saat-saat getir seperti ini. Peritnya bila kita rasakan kita telah menemui seseorang yang selama ini dicari tapi rupanya ia sekadar mainan mimpi. Ini semua sedikit sebanyak membuatkan aku takut untuk membuka hati untuk bercinta kembali. Takut dikecewakan berulang kali.. lagi dan lagi..

"Ed, jangan risau ye, bila satu pintu tertutup, pintu yang lain akan terbuka, pasti ada pengganti.."


Mudah untuk orang lain memberikan nasihat, memberikan pandangan dan memberikan semangat. Niat mereka memang baik, sekadar ingin melihat kita gembira. Tapi, apakan daya. Ia tidak semudah itu. Kita kerapkali terpacak depan pintu yang tertutup dengan harapan, pintu tersebut akan terbuka. Berdiri dengan penuh harapan... harapan..

Aku sudah berkali-kali gagal dalam percintaan. Mungkin memang sudah termaktub dalam kamus hidupku agar aku selalu bertemu dengan insan yang tidak akan menghargaiku sebelum aku akhirnya akan ditemukan dengan 'the one'. Kalau betul-lah ini yang harus aku lalui, tak mengapa, tapi bagaimana pula sekiranya tiada 'the one' dalam kamus hidup aku?

Kadang-kadang kita tak nampak jodoh yang didepan mata. Betul ke? Kita selalu mengejar cinta dan sudah pasti cinta yang dikejar akan berlari meninggalkan kita. Kadangkala kita tidak perasan bahawa cinta memang telah hadir sehinggalah kita kehilangannya baru lah terasa kewujudannya.








4 comments:

shiela ismail said...

eddy...selagi ader cinta selagi itu kita akan terluka..cinta bukan bererti kita seharusnya bersama....cinta juga bererti pengorbanan, dan aku yakin ko sedang lakukan pengorbanan eddy..tabahlah...kerana Yang Satu sentiasa mencintai engkau dan yg penting, cintaNya lebih hebat dr cinta insan yg melukaimu...biarlah masa ubati segalanya...

MORIBAYU said...

yeap
mr eddie
kita berpisah dengan orang yg kita rasa terbaik utk kita....
couse ada yg lain
lebih baik utk kita

fatimah azzahra yahaya said...

assalamualaikum wbt.

Maaf menyampuk..Kadang-kala, yang kita cinta, tak semestinya kita bahagia dengannya. Carilah cinta yang hakiki..

Andre R. Nasution said...

Well..shits happened kan..
sooner or later u mesti gak get over it and move on..
isntead of tunggu lama2,why not doing it now?
give urself a chance...and give someone else a try...
:)